Nyelvtan: Mássalhangzó törvények I. (Írásban jelölt és nem jelölt teljes hasonulás) (Volt, aki nem látta a keddi (március 16-i) tananyagot, így felteszem még egyszer)

 Kedves Gyerekek!

Volt, aki jelezte, hogy nem látta a blogon a keddi nyelvtan tananyagot, így felteszem még egyszer!

A mai alkalommal is még az írásban jelölt és jelöletlen teljes hasonulással foglalkozunk. Ehhez kérlek, elevenítsétek fel az előző órán tanultakat. Nézzétek meg a vázlatunkat a füzetben, és ha szükséges, tekintsétek meg ismét a segítő videót, aminek újból elküldöm a linkjét.

https://www.youtube.com/watch?v=VJ9YysZk0zU&t=330s

Gyakorlásként küldök feladatokat, amit az alábbi linkeken értek el. Ezeket nem kell nekem visszaküldenetek!


https://learningapps.org/9332227

https://learningapps.org/5037105


Írjátok le a füzetbe egymás alá a következőket:

bátyja:

olvassa:

székkel:

hagyja:

dühhel:

méhvel:

Állapítsátok meg az egyes szavakról, hogy írásban jelölt teljes hasonulás történik vagy írásban nem jelölt teljes hasonulás történik, majd írjátok a szavak mellé! A szavak mellé odaírhattok magatoknak magyarázatot, ahogy felbontjátok az egyes szavakat szótőre + toldalékra, hogy egyszerűbb legyen megfejtenetek. Pl.: székkel: szék + vel : írásban jelölt teljes hasonulás. Ezt sem kell visszaküldenetek nekem!

Házi feladatként ugyanaz lesz a dolgotok, mint az előző feladatnál. Szintén a füzetben írjátok egymás alá a következő szavakat, majd állapítsátok meg, hogy írásban jelölt vagy nem jelölt teljes hasonulás történik.

A szavak a következők:

Péterrel:

telefonnal:

fogyjon:

egészség:

kapálja:

község:

hagyjátok:

Ezt a feladatot kérem visszaküldeni a mai nap folyamán egy darab, jól látható fotón!

Jó munkát!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Rajz: János vitéz történetéhez illusztráció készítése 04.15.

Matematika-Tömeg mérése, mértékegységei 05. 03.

Matematika-Hosszúság mértékegységek