Nyelvtan: Mássalhangzó törvények I. (Írásban jelölt és nem jelölt teljes hasonulás) (Volt, aki nem látta a keddi (március 16-i) tananyagot, így felteszem még egyszer)
Kedves Gyerekek!
Volt, aki jelezte, hogy nem látta a blogon a keddi nyelvtan tananyagot, így felteszem még egyszer!
A mai alkalommal is még az írásban jelölt és jelöletlen teljes hasonulással foglalkozunk. Ehhez kérlek, elevenítsétek fel az előző órán tanultakat. Nézzétek meg a vázlatunkat a füzetben, és ha szükséges, tekintsétek meg ismét a segítő videót, aminek újból elküldöm a linkjét.
https://www.youtube.com/watch?v=VJ9YysZk0zU&t=330s
Gyakorlásként küldök feladatokat, amit az alábbi linkeken értek el. Ezeket nem kell nekem visszaküldenetek!
https://learningapps.org/9332227
https://learningapps.org/5037105
Írjátok le a füzetbe egymás alá a következőket:
bátyja:
olvassa:
székkel:
hagyja:
dühhel:
méhvel:
Állapítsátok meg az egyes szavakról, hogy írásban jelölt teljes hasonulás történik vagy írásban nem jelölt teljes hasonulás történik, majd írjátok a szavak mellé! A szavak mellé odaírhattok magatoknak magyarázatot, ahogy felbontjátok az egyes szavakat szótőre + toldalékra, hogy egyszerűbb legyen megfejtenetek. Pl.: székkel: szék + vel : írásban jelölt teljes hasonulás. Ezt sem kell visszaküldenetek nekem!
Házi feladatként ugyanaz lesz a dolgotok, mint az előző feladatnál. Szintén a füzetben írjátok egymás alá a következő szavakat, majd állapítsátok meg, hogy írásban jelölt vagy nem jelölt teljes hasonulás történik.
A szavak a következők:
Péterrel:
telefonnal:
fogyjon:
egészség:
kapálja:
község:
hagyjátok:
Ezt a feladatot kérem visszaküldeni a mai nap folyamán egy darab, jól látható fotón!
Jó munkát!
Megjegyzések
Megjegyzés küldése